Menopauza to wyjątkowo trudny czas w życiu wielu kobiet. Jak łagodzić dolegliwości, które towarzyszą zmianom hormonalnym, do których dochodzi w tym okresie w organizmie kobiet? Jednym z najprostszych sposobów na poradzenie sobie z uciążliwymi dolegliwościami będzie zmiana sposobu odżywiania się. Jaka dieta na menopauzę może się okazać najlepszym rozwiązaniem?

Dieta, która może pomagać w walce z dolegliwościami towarzyszącymi menopauzie, powinna być dietą lekką oraz wartościową. Ważną rolę w menu powinny zajmować świeże owoce oraz warzywa, nie można zapominać też o tak ważnych składnikach zdrowego menu, jakimi są produkty z pełnych ziaren zbóż.

Orzechy, nabiał oraz chude mięso to kolejne dodatki, po które w okresie przekwitania warto sięgać regularnie. By osiągnąć jeszcze lepsze efekty, warto docenić soję. Jest ona bardzo dobrym źródłem roślinnego białka oraz kwasów tłuszczowych omega-3, dzięki którym serce otrzymuje dodatkowe wsparcie. W menu kobiet w okresie menopauzy miejsce bardzo ważne powinny też zajmować te produkty spożywcze, które są cenionymi źródłami witaminy E. Gdzie można ją znaleźć? W kiełkach pszenicy, w oliwie z oliwek oraz w pestkach, które mogą się dla wielu z nas okazać wartościowymi przekąskami.

W diecie kobiet w okresie menopauzy rolę bardzo ważną będą też odgrywały tłuste ryby morskie, które są cenionymi źródłami nienasyconych kwasów tłuszczowych mega-3 i omega-6. By rozwiązać te problemy, które są związane z pracą przewodu pokarmowego, warto sięgać po produkty dostarczające większych ilości błonnika, z kolei w walce z osteoporozą, na którą kobiety w okresie menopauzy są bardzo mocno narażone, pomogą produkty mleczne, będące dobrymi źródłami wapnia.

Co ciekawe, wapń pojawia się też w wielu owocach oraz w warzywach – szczególnie w tych, których charakterystyczną cechą są ciemnozielone liście. By wapń mógł się lepiej wchłaniać, warto dodatkowo wyposażyć się w te suplement diety, w których występują większe ilości witaminy D.

Menopauza może przebiegać łagodniej. Jeśli kobieta w porę zmieni swą dietę, może łagodzić wiele dolegliwości, które pojawiają się w okresie przekwitania. Mniej problemów z przemianą materii oraz z tyciem, mniejsze ryzyko pojawienia się osteoporozy – oto podstawowe korzyści, które pozwala osiągnąć dieta na menopauzę.

Dodaj komentarz